A mai Csendben két méltán világhírű magyar (származású) zenész életművének becses darabjait forgatjuk le [leforgatni: korabeli rádiós szakkifejezés, terminus technicus, az orsós magnók idejéből]. Leslie Mandoki megélhetési bevándorlóként, migránsként épített életpályát Németországban, Desmond Child a közelmúltban fedezte fel nemzeti gyökereit (sic!). Mindketten művészeten túli szerepvállalásuk okán kerültek a figyelem középpontjába, pedig művészeten innen is tiszteletre méltóak [lehet nem fogalmaztam egészen pontosan].
Mándoki László egy nyugatnémet [ez jó mert bennünk, magyarokban mindig volt egy nevetséges fölényesség az NDK-val szemben] diszkó együttes, a Dzsingisz Kán [hol áthallás van, ott áthallás van] tagjaként, később a reklámzene-ipar nagyvállalkozójaként sikert sikerre halmozott. Ez a halom, mármint a sikeré, lehetővé tette számára hogy a beszédes nevű Mandoki Soulmates produkcióhoz világsztárokat –Chaka Khan, Greg Lake, Bobby Kimball, David Garrett - szerződtessen.
Desmond Child szintén világsztárokkal dolgozott: Chernek, Bon Jovinak, Robbie Williamsnek, Kate Perrynek komponált zeneműveket. És: Ricky Martinnak, aki popsztárként az elsők között comingoutolt. Ez fontos körülmény, mert Child, meleg férfiként, élettársával, boldog családban neveli két gyermekét, és melegjogi aktivistaként hirdeti: csak egy homofóbia-mentes világban lenne szexuális irányultsága magánügy.
vendégszöveg: Esterházy Péter